Безбедност мотоциклиста
У већини земаља, које брину о безбедности двоточкаша у саобраћају, возачи двоточкаша имају категорију ’’УГРОЖЕНИХ УЧЕСНИКА У САОБРАЋАЈУ’’, а то се може закључити на основу анализа саобраћајних незгода, односно тежине последица незгода, у којима учествују ови возачи.
У Београду je последњих година значајно повећао број мотоцикала, који представљају све популарнији вид превоза, а њихова заступљеност у саобраћају је већа него у другим подручјима земље, те је и проблем страдања возача двоточкаша у Београду све израженији.
Слика 1. Тренд раста броја мотоциклиста.
Најчешћи узроци и пратеће околности ових саобраћајних незгода везане су за људски фактор, пре свега за ''уочавање'' односно правилну и правовремену перцепцију возача двоточкаша од стране осталих учесника у саобраћају. Најчешћи типови саобраћајних незгода су: бочни судар, судар при вожњи у истом смеру и судар при упоредној вожњи.
Тренутно је процес добијања возачке дозволе за возаче мотоцикла веома упроштен. Том приликом је потребно прибавити ''пробну L таблицу'' која ће остати у власништву возача 15 дана, након чега се сматра да је возач, на сопствено залагање, прошао основну обуку управљања мотоциклом. Након тога будући возач полаже теоријске тестове познавања саобраћајних прописа и веома упрoшћен практични део обуке на полигону (вожња између две линије, ''осмица'' и кратка вожња у саобраћају). По положеном теоријском и практичном делу возач добија ''А'' категорију, за управљање мотоциклом.
Тренутно је процес добијања возачке дозволе за возаче мотоцикла веома упроштен. Том приликом је потребно прибавити ''пробну L таблицу'' која ће остати у власништву возача 15 дана, након чега се сматра да је возач, на сопствено залагање, прошао основну обуку управљања мотоциклом. Након тога будући возач полаже теоријске тестове познавања саобраћајних прописа и веома упрoшћен практични део обуке на полигону (вожња између две линије, ''осмица'' и кратка вожња у саобраћају). По положеном теоријском и практичном делу возач добија ''А'' категорију, за управљање мотоциклом.
Слика 2. Типови саобраћајних незгода према тачки контакта
Основни недостатак:
Основни недостатак:
Не постоји едукација возача мотоцикала о значају безбедног учествовања у саобраћају,
а то се пре свега односи на едукацију о:
- значају коришћења заштитне опреме, пре свега заштитних кацига и остале опреме као што су заштитна јакна, панталоне, рукавице и чизме;
- познавању саобраћајних прописа (прописане брзине кретања, утицај агресивне вожње на безбедност, утицај алкохола, упознавање са последицама незгода и др.)